УВАГА! Нова платформа наукового журналу "Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право".
Перейти за посиланням -  http://journals.knute.edu.ua/foreign-trade
 

Бібліографічний опис згідно з ДСТУ 8302:2015
Чаудхурі Р. Індія в угодах про вільну торгівлю. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2017. № 4.
С. 57-70. Серія. Економічні науки.

 ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)

УДК 339.542.2(540)
 
ЧАУДХУРІ Рахул Нат,
кандидат наук, консультант, Національний відкритий університет ім. Індіри Ганді, Нью-Делі 

ІНДІЯ В УГОДАХ ПРО ВІЛЬНУ ТОРГІВЛЮ 

Постановка проблеми. З утворенням СОТ у 1995 р. розпочалися перегони між міжнародними спільнотами за вступ до ЗВТ чи інших форм торгової угоди. Індія також не відстає від своїх суперників. До цих пір Індія підписала близько 10 ЗВТ з різними країнами світу. Відповідно до бази даних Регіональних Торгових Угод (РТУ) в рамках СОТ існує 380 фізичних РТУ (рахуючи товари та послуги разом), з яких 295 в даний час є чинними. Незважаючи на те, що між різними регіональними торговельними угодами існує велика різниця, але всі вони мають спільну мету скоротити бар’єри для торгівлі між учасниками.
Мета. У дослідженні розглянуто участь Індії в різних торгових угодах та зосереджено лише на залученні Індії у ЗВТ в сфері послуг. Головна мета нашого дослідження полягає в оцінці прибутку Індії від трьох ЗВТ в сфері послуг, який вона підписала тільки в 2010 році.

Матеріали та методи. У дослідженні застосовано описовий підхід для оцінки прибутку Індії від трьох основних ЗВТ (Японія, Сінгапур та Південна Корея) у секторі послуг. Офіційні документи про ЗВТ, що містяться на веб-сайтах відповідних міністерств цих країн, ретельно вивчають за категоріями послуг під різними керівництвами та відповідно до пропозицій, які вони надають своїм партнерам. Проаналізовано зростаючу роль сектора послуг у світовій торгівлі разом з Індією.
Результати дослідження. Проведено аналіз, як серед різних послуг Індія може отримати прибуток від інжинірингових, фінансових та юридичних послуг. Різні країни пропонують різні послуги безмитної торгівлі, і вони можуть бути стратегічно використані для збільшення прибутку. Індія може отримати прибуток від імпорту інженерних послуг з Японії, послуг з архітектури – з Сінгапуру. Аналогічно вона може отримати прибуток, експортуючи бухгалтерські, медичні та фінансові послуги для цих країн.
Висновки. Після аналізу послуг ЗВТ, де Індія є партнером, дослідження надає можливість отримати висновок, що при торгівлі послугами обидва партнери стратегічно можуть мати прибуток. Деякі послуги, де Індія є слабкою, наприклад, високотехнологічну інженерію, сучасну архітектуру та інше, можна імпортувати, тоді як послуги, у яких Індія має позитивні переваги, можуть бути експортовані до своїх партнерів по ЗВТ для отримання прибутку від цього. 

Ключові слова: СОТ, ЗВТ, торгівля послугами.