УВАГА! Нова платформа наукового журналу "Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право".
Перейти за посиланням -  http://journals.knute.edu.ua/foreign-trade
 

  ПОЛНЫЙ ТЕКСТ (PDF) 

УДК 339.5:338.488   DOI: https://doi.org/10.31617/zt.knute.2020(109)06
     
ТКАЧУК Татьяна
 
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: 0000-0001-8657-2621
  к. э. н., доцент кафедры гостинично-ресторанного бизнеса Киевского национального торгово-экономического университета
ул. Киото, 19, г. Киев, 02156, Украина
 
 

LUXURY-СЕРВИС НА МИРОВОМ РЫНКЕ ГОСТИНИЧНЫХ УСЛУГ

 
Исследовано развитие luxury-сервиса на международной арене гостиничного бизнеса и выде­лены ключевые элементы его успешного функционирования. Проанализированы гостиничные бренды мира сегмента люкс по категориям в соответствии с STR-классификацией и определены основные критерии выбора гостиничного продукта (услуги) VIP-клиентом с целью выявления и анализа тенденций развития luxury-сервиса на мировом рынке гостиничных услуг.

Ключевые слова: luxury-сервис, элитный отель, VIP-клиент, люкс-сегмент, стейкхолдеры гостиничного бизнеса, гостиничный бренд, роскошные гостиничные услуги, мировой рынок гостиничных услуг, STR-классификация.



REFERENCES

  1. Kanani, R. B. (2017). A wealth of insight: The World’s Best Luxury Hotelierson Leadership, Management, and the Future of 5-Star Hospitality [in English].
  2. Mazalovo, G., & Chevalier, M. (2012). Luxury Brand Management: A World of Privilege [in English]. https://doi.org/10.1002/9781119199168
  3. Rigaud-Lacresse, E. (2017). New Luxury Management [in English]. https://doi.org/10.1007/978-3-319-41727-1
  4. Шикіна, О. В. (2017). Teoretychni osnovy dijal'nosti konceptual'nyh goteliv ta i'hnja klasyfikacija [The oretical bases of activity of conceptual hotels and its classification]. Shidna Jevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnja – Eastern Europe: economics, business and management. (Is. 6 (11), (pp. 212-219) [in Ukrainian].
  5. Abukhalifeh, A. N., & Som, A. P. (2014). Customer Perceptions of Service Quality in Luxury Hotels in Petra and Aqaba, Jordan: An Exploratory Study. International Journal of Tourism & Hospitality Review (IJTHR). (Vol. 1), (pp. 37-44) [in English]. https://doi.org/10.18510/ijthr.2014.116
  6. Berchoux, C., Carol, Lu, et al. (2015). Service Quality and Customer Satisfaction: Qualitative Research Implications for Luxury Hotels. International Journal of Culture Tourism and Hospitality Research, 9 (2), (168-175) [in English]. https://doi.org/10.1108/IJCTHR-10-2014-0087
  7. Dovgal', G. V. (2019). Suchasni tendencii' rozvytku svitovogo gotel'nogo biznesu [Modern tendencies of development of the world hotel business]. Visnyk HNU im. V. N Karazina. Mizhnarodni vidnosyny. Ekonomika. Krai'noznavstvo. Turyzm – The journal of V. N. Karazin KhNU. International relations. Economics. Country Studies. Tourism, (Is. 9), (pp. 190-196) [in Ukrainian].
  8. Korol', I. V. (2016). Marketyng rozkoshi: pryncypy pobudovy uspish-nogo ljuksovogo brendu. Mykolai'vs'kyj nacional'nyj universytet imeni V. O. Suho­mlyns'kogo [Luxury marketing: the principles of building a success ful luxurybrand. Mykolaiv V. O. Sukhomlynskyi National University]. Ekonomika ta upravlinnja pidpryjemstvamy – Business economics and management, (Is. 11), (pp. 396-399) [in Ukrainian].
  9. Min, H. (2018). Measuring the service quality of luxury hotel chainsin the USA. International Journal of Services and Operations Management, (Vol. 30), 4, 465-479 [in English]. https://doi.org/10.1504/IJSOM.2018.10014625
  10. Pavlishyna, N. M. (2014). Marketyng rozkoshi, modeljuvannja povedinky spozhyvacha rozkoshi [Luxury marketing, luxury consumer be havior modeling]. Naukovyj visnyk Poltavs'kogo universytetu ekonomiky i torgivli – Scientific bulletin of Poltava University of Economics and Trade, 2 (64), 94-99 [in Ukrainian].
  11. Skorobogatyh, I. I. (n.d.). Semanticheskij analiz ponjatija roskoshi (rezul'taty mezhdunarodnogo marketingovogo issledovanija) [The semantic analysis of the conceptof luxury (results of international marketing research)]. marketologi.com Retrieved from http://www.marketologi.com/publikatsii/stati/semanticheskijj- analiz-ponjatija- roskoshi [in Russian].
  12. Sajt konsul'tacijnoi' kompanii' Allied Analytics LLP [Website of consulting company Allied Analytics LLP]. Retrieved from https://www.alliedmarketresearch.com/luxury-travel-market [in English].
  13. Sajt analitychnoi' kompanii' Global Data, Travel & Tourism Intelligence Center [Website of the analytical company Global Data, Travel & Tourism Intelligence Center]. Retrieved from https://www.globaldata.com [in English].
  14. Sajt svitovoi' doslidnyc'koi' kompanii' Digital Luxury Group [The site of a world research company Digital Luxury Group]. Retrieved from http://www.digital-luxury.com/reports/World_Luxury_Index_Hotels_by_ Digital_Luxury_Group.pdf [in English].
  15. Sajt mizhnarodnogo vydavnyctva TRAVEL TRADE [Website of international publishing house TRAVEL TRADE]. Retrieved from https://traveltradedaily.com/europe-news/item/4162-luxury-travel-market-growing-globaldata [in English].
  16. Sajt biznes-zhurnalu From Economy to Luxury. What Matters Mostto Hotel Guests [Business magazine website From Economy to Luxury. What Matters Most to Hotel Guests]. Retrieved from https://news.gallup.com/ business journal/175568/economy-luxury-matters-hotel-guests.aspx [in English].