УДК 005.218:658.7 | DOI: https://doi.org/10.31617/zt.knute.2019(104)02 | |
КОЧУБЕЙ Дмитрий, E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. ORCID: 0000-0001-7188-1763 |
к. э. н., доцент кафедры торгового предпринимательства и логистики Киевского национального торгово-экономического университета ул. Киото, 19, г. Киев, 02156, Украина |
УПРАВЛЕНИЕ СЕТЕВОЙ СТРУКТУРОЙ ЦЕПЕЙ ПОСТАВОК
Исследована сущность, структура и процесс формирования сетевой структуры цепей поставок, выделена информационно-технологическая составляющая системы управления цепями поставок, определено понятие ценности поставщика и потребителя в цепях поставок. Рассмотрены виды связей предприятий в цепях поставок. Предложено использование показателя ценности потребителя в качестве критерия важности связи в цепи поставок.
Ключевые слова: управление цепями поставок, связи в цепях поставок, ценность поставщика, ценность потребителя.
REFERENCES
- Martin, Christopher (2016). Logistics & Supply Chain Management (5th Ed.). FT Press; 1 ed. March 7 [in English].
- Ivanov, D. (2018).Structural Dynamics and Resilience in Supply Chain Risk Management. Springer (International Series in Operations Research & Management Science 265), DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-69305-7 [in English].
- Il'chenko, N. B. (2016). Logistychnistrategii' vtorgivli [Logistic strategies in trade]. Kyi'v: Kyi'v. nac. torg.-ekon. un-t [in Ukrainian].
- CSCMP Supply Chain Management Definitions and Glossary. Retrieved from https://cscmp.org/CSCMP/Academia/SCM_Definitions_and_Glossary_of_Terms/CSCMP/Educate/SCM_Definitions_and_Glossary_of_Terms.aspx?hkey=60879588-f65f-4ab5-8c4b-6878815ef921 [in English].
- Hult, Tomas, Closs, David, & Frayer, David. (2014). How Global Should Your Supply Chains Be? Q global EDGE BUSINESS review. Vol. 8. № 2 [in English].
- Kolodizjeva, T. O. (2015). Vyznachennja lancjugiv postavok ta i'hnja rol' u pidvyshhenni efektyvnosti logistychnoi' dijal'nosti pidpryjemstv [Definition of supply chains and their role in increasing the efficiency of logistics activities of enterprises]. Problemy ekonomiky – Problems of the economy, 2, 133-139 [inUkrainian].
- Lambert, D. M., & Cooper, M. C. (2000). Issues in supply chain management. Industrial Marketing Management, 29 (1), 65-83, DOI: https://doi.org/10.1016/S0019-8501(99)00113-3 [in English].
- Yohanes, Kristiantoa, Angappa, Gunasekaranb, Petri, Heloa, &Yuqiuqe, Haoa. (2014). A model of resilient supply chain network design: A two-stage programming with fuzzy shortest path. Expert Systems with Applications. Vol. 41. Is. 1. January. (pp. 39-49), DOI: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2013.07.009 [in English].
- Ulaga, W. (2001).Customer Value in Business Markets – An Agenda for Inquiry. Industrial Marketing Management, 30, 315-319, https://doi.org/10.1016/S0019-8501(01)00151-1; DOI: https://doi.org/10.1016/S0019-8501(99)00122-4[in English].
- Fripp, G. Guide to Customer Lifetime Value. www.clv-calculator.com. Retrieved from https://www.clv-calculator.com/clv/definition-customer-lifetime-value [in English].
- What is fuzzy logic?searchenterpriseai.techtarget.com. Retrieved from https://searchenterpriseai.techtarget.com/definition/fuzzy-logic [in English].