УВАГА! Нова платформа наукового журналу "Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право".
Перейти за посиланням -  http://journals.knute.edu.ua/foreign-trade
 

Бібліографічний опис згідно з ДСТУ 8302:2015
Ткачук Т. Luxury-сервіс на світовому ринкуготельних послуг. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2020. № 2. С. 85-96. Серія. Економічні науки.


 ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF) 

 
УДК 339.5:338.488   DOI: https://doi.org/10.31617/zt.knute.2020(109)06
   

ТКАЧУК Тетяна  

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.   
ORCID: 0000-0001-8657-2621  


к. е. н., доцент кафедри готельно-ресторанного бізнесу Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна

 
 
 

LUXURY-СЕРВІС НА СВІТОВОМУ РИНКУ ГОТЕЛЬНИХ ПОСЛУГ

 

Постановка проблеми. Позитивна динаміка розвитку туризму є одним із ключових факторів зростання кількості готелів на ринку. Аналіз функціо­нування міжнародного туристичного ринку показує, що сегмент спожи­вачів, які віддають перевагу елітному відпочинку, збільшується, що своєю чергою супроводжується швидким розвитком потреб сучасного клієнта та його вимог щодо унікальності пропонованого товару (послуг) незалежно від мети поїздки. Це сприяє активному розвитку та зростанню кількості розкішних готелів і визначає актуальність дослідження тенденцій на готельному ринку для сегмента елітних клієнтів на міжнародній арені.
Метою дослідження є визначення та аналіз основних тенденцій і ключових елементів розвитку luxury-сервісу на світовому ринку готельних послуг.
Матеріали та методи. Методологічною основою наукового дослідження є статистичний та графічний методи, завдяки яким проаналізовано динаміку розвитку luxury-сервісу на світовому ринку готельних послуг. Інформаційною базою для дослідження стали праці вітчизняних та іноземних науковців й інтернет-джерела відповідного тематичного спрямування.
Результати дослідження. Простежено розвиток luxury-сервісу на міжнародній арені готельного бізнесу та виокремлено ключові елементи його успішного функціонування. Проаналізовано готельні бренди світу сегмента люкс за категоріями відповідно до STR-класифікації та роз­глянуто основні критерії вибору готельного продукту (послуги) VIP-клієнтом з метою виявлення та аналізу тенденцій розвитку luxury-сервісу на світовому ринку готельних послуг.
Висновки. Динаміка розвитку туризму, яка позитивно зростає щороку, є одним із ключових факторів, що безпосередньо визначає збільшення кількості готелів та якості наданих послуг для різних сегментів клієнтів. Результати аналізу функціонування міжнародного туристичного ринку показують, що кількість споживачів, що віддають перевагу елітному відпочинку, зростає, і це, передусім, супроводжується швидким розвитком потреб сучасного клієнта та його вимог щодо унікальності пропонованого товару (послуг) незалежно від мети поїздки. Це сприяє активному розвитку та зростанню розкішних готелів. Тож, дослідження проблем розвитку та тенденцій готельного ринку для сегмента елітних клієнтів на міжнародній арені є актуальним для подальшої імплементації на українському ринку готельних послуг.


Ключові слова: luxury-сервіс, елітний готель, VIP-клієнт, люкс-сегмент, стейкхолдери готельного бізнесу, готельний бренд, розкішні готельні послуги, світовий ринок готельних послуг, STR-класифікація.

 
 

REFERENCES

  1. Kanani, R. B. (2017). A wealth of insight: The World’s Best Luxury Hotelierson Leadership, Management, and the Future of 5-Star Hospitality [in English].
  2. Mazalovo, G., & Chevalier, M. (2012). Luxury Brand Management: A World of Privilege [in English]. https://doi.org/10.1002/9781119199168
  3. Rigaud-Lacresse, E. (2017). New Luxury Management [in English]. https://doi.org/10.1007/978-3-319-41727-1
  4. Шикіна, О. В. (2017). Teoretychni osnovy dijal'nosti konceptual'nyh goteliv ta i'hnja klasyfikacija [The oretical bases of activity of conceptual hotels and its classification]. Shidna Jevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnja – Eastern Europe: economics, business and management. (Is. 6 (11), (pp. 212-219) [in Ukrainian].
  5. Abukhalifeh, A. N., & Som, A. P. (2014). Customer Perceptions of Service Quality in Luxury Hotels in Petra and Aqaba, Jordan: An Exploratory Study. International Journal of Tourism & Hospitality Review (IJTHR). (Vol. 1), (pp. 37-44) [in English]. https://doi.org/10.18510/ijthr.2014.116
  6. Berchoux, C., Carol, Lu, et al. (2015). Service Quality and Customer Satisfaction: Qualitative Research Implications for Luxury Hotels. International Journal of Culture Tourism and Hospitality Research, 9 (2), (168-175) [in English]. https://doi.org/10.1108/IJCTHR-10-2014-0087
  7. Dovgal', G. V. (2019). Suchasni tendencii' rozvytku svitovogo gotel'nogo biznesu [Modern tendencies of development of the world hotel business]. Visnyk HNU im. V. N Karazina. Mizhnarodni vidnosyny. Ekonomika. Krai'noznavstvo. Turyzm – The journal of V. N. Karazin KhNU. International relations. Economics. Country Studies. Tourism, (Is. 9), (pp. 190-196) [in Ukrainian].
  8. Korol', I. V. (2016). Marketyng rozkoshi: pryncypy pobudovy uspish-nogo ljuksovogo brendu. Mykolai'vs'kyj nacional'nyj universytet imeni V. O. Suho­mlyns'kogo [Luxury marketing: the principles of building a success ful luxurybrand. Mykolaiv V. O. Sukhomlynskyi National University]. Ekonomika ta upravlinnja pidpryjemstvamy – Business economics and management, (Is. 11), (pp. 396-399) [in Ukrainian].
  9. Min, H. (2018). Measuring the service quality of luxury hotel chainsin the USA. International Journal of Services and Operations Management, (Vol. 30), 4, 465-479 [in English]. https://doi.org/10.1504/IJSOM.2018.10014625
  10. Pavlishyna, N. M. (2014). Marketyng rozkoshi, modeljuvannja povedinky spozhyvacha rozkoshi [Luxury marketing, luxury consumer be havior modeling]. Naukovyj visnyk Poltavs'kogo universytetu ekonomiky i torgivli – Scientific bulletin of Poltava University of Economics and Trade, 2 (64), 94-99 [in Ukrainian].
  11. Skorobogatyh, I. I. (n.d.). Semanticheskij analiz ponjatija roskoshi (rezul'taty mezhdunarodnogo marketingovogo issledovanija) [The semantic analysis of the conceptof luxury (results of international marketing research)]. marketologi.com Retrieved from http://www.marketologi.com/publikatsii/stati/semanticheskijj- analiz-ponjatija- roskoshi [in Russian].
  12. Sajt konsul'tacijnoi' kompanii' Allied Analytics LLP [Website of consulting company Allied Analytics LLP]. Retrieved from https://www.alliedmarketresearch.com/luxury-travel-market [in English].
  13. Sajt analitychnoi' kompanii' Global Data, Travel & Tourism Intelligence Center [Website of the analytical company Global Data, Travel & Tourism Intelligence Center]. Retrieved from https://www.globaldata.com [in English].
  14. Sajt svitovoi' doslidnyc'koi' kompanii' Digital Luxury Group [The site of a world research company Digital Luxury Group]. Retrieved from http://www.digital-luxury.com/reports/World_Luxury_Index_Hotels_by_ Digital_Luxury_Group.pdf [in English].
  15. Sajt mizhnarodnogo vydavnyctva TRAVEL TRADE [Website of international publishing house TRAVEL TRADE]. Retrieved from https://traveltradedaily.com/europe-news/item/4162-luxury-travel-market-growing-globaldata [in English].
  16. Sajt biznes-zhurnalu From Economy to Luxury. What Matters Mostto Hotel Guests [Business magazine website From Economy to Luxury. What Matters Most to Hotel Guests]. Retrieved from https://news.gallup.com/ business journal/175568/economy-luxury-matters-hotel-guests.aspx [in English].