Проводимо набір статей до публікації у науковому фаховому журналі
"Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право" з економічних та юридичних наук 

Бібліографічний опис згідно з ДСТУ 8302:2015
Кудирко Л. Стратегії «м’якої сили» в умовахглобальної конкуренції. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2020. № 6. С. 47-66. Серія. Економічні науки.


 ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF) 


УДК 339.9:339.137   DOI: https://doi.org/10.31617/zt.knute.2020(113)04
     
JEL Classification:F52    
     
КУДИРКО Людмила
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID: 0000-0002-9089-7223

 
  к. е. н., професор кафедри світової економіки Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, Київ, 02156, Україна
 

 СТРАТЕГІЇ «М’ЯКОЇ СИЛИ» В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ 

Розкрито потенціал впливу стратегій «м’якої сили» на посилення позицій держав у глобальному торговельно-економічному суперництві. Запропоновано розглядати стратегії «м’якої сили» як інструмент реалізації національних економічних інтересів країн шляхом поєднання традиційних відкритих і латентних технологій державної та корпоративної зовнішньої експансії. Оціненофокус програм національного ребрендингу на модернізацію економік зазначених країн та їхнього зовнішнього сектору, досягнення балансу між імпортозалежністю й експортоорієнтованістю в умовах викликів постіндустріальної доби шляхом використання підходів Case method щодо новітніх стратегічних пріоритетів КНР, Японії та Туреччини.
 
Ключові слова: стратегія «м’якої сили», бренд країни, стратегія імпортозаміщення, міжнародна торгівля, конкуренція.

 REFERENCES 

  1. The Covid-19 Study – The Impact on Nation Brands Retrieved from https://www.bloom-consulting.com/journal/the-covid-19-study-the-impact-on-nation-brands/ [in English].
  2. Abbott, A. (2011). Immanuel Wallerstein on World-Systems, the Imminent End of Capitalism and Unifying Social Science’, Theory Talks, Publisher: University of California Press [in English].
  3. Robert, O. Keohane, Nye Jr., & Joseph S. (2011). Power & Interdependence (4th Edition), Publisher: Pearson [in English].
  4. Gallarotti, Giulio (2010). Cosmopolitan Power in International Relations: A Synthesis of Realism, Neoliberalism, and Constructivism, NY: Cambridge University Press [in English] https://doi.org/10.1017/CBO9780511760839.
  5. Gallarotti, G. M., & Chatin, M. (2016). «The BRICS and Soft Power-An Introduction». Journal of Political Power. (Vol. 9), (Iss. 3), (pp. 1–35) [in English] https://doi.org/10.1080/2158379X.2016.1232284.
  6. Korolev, V., & Kudryavtseva, S. (2014). «Soft Power of Modern Japan: Practice and Developments». Іnternational Organisations Research Journal, (Vol. 9), 2.  Retrieved from: https://iorj.hse.ru/en/2014-9-2/125048990.html. [in English].
  7. Huq, S. (2019). Soft-power, culturalism and developing economies: the case of Global Ibsen. Palgrave Commun 5, 48. Retrieved from: https://doi.org/10.1057/ s41599-019-0255-4 [in English].
  8. Carminati, D. (2020). The State of China’s Soft Power in 2020. Retrieved from https://www.e-ir.info/2020/07/03/the-state-of-chinas-soft-power-in-2020 [in English].
  9. Fedun, I., & Kudyrko, L. (2019). Intangible determinants of competitiveness between countries during post-industrial age: the theoretical aspect. Infrastruktura rynku. 37. Retrieved from: http://www.market-infr.od.ua/journals/2019/ 37_2019_ukr/18.pdf [in English] https://doi.org/10.32843/infrastruct37-16.
  10. Mazaraki, A., Boiko, M., Bosovska, M., Vedmid, N., & Okhrimenko, A. (et al.) (2018). Formation of National Tourism System of Ukraine. A. Mazaraki (Ed.). Problems and Perspectives in Management, 16 (1), 68-84. Retrieved from http://dx.doi.org/10.21511/ppm.16(1).2018.07.  https://doi.org/10.21511/ppm.16(1).2018.07 [in English].
  11. Bokhan, A. (2016). Ekolohichna dyplomatiia: kompromisy mizhnarodnoi torhivli  [Environmental diplomacy: compromises in international trade]. Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy, pravo – Foreign trade: economics, finance, law, 4. Retrieved from http://zt.knute.edu.ua/files/2016/4(87)/5.pdf [in Ukrainian].
  12. Chala, V. S., & Rybina, K. V. (2019). Stratehii stymuliuvannia eksportu produktsii kreatyvnykh industrii v krainakh YeS [Strategies to stimulate the export of products of creative industries in EU countries]. Ekonomichnyi prostir – Economic area, 147. Retrieved from DOI 10.30838/ P.ES.2224.040719.64.548 [in Ukrainian] https://doi.org/10.30838/P.ES.2224.040719.64.548.
  13. Mel'nyk, T., & Varibrusova, A. (2018). Natsionalni brendy u hlobalnii ekonomitsi: komparatyvnyi analiz [National brands in the global economy: a comparative analysis]. Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy, pravo – Foreign trade: economics, finance, law, 3. Retrieved from DOI: https://doi.org/10.31617/ zt.knute.2018(100)03 [in Ukrainian].
  14. Nye, J. (1990). Soft power. Foreign Policy, 80, 153-171. [in English] https://doi.org/10.2307/1148580.
  15. Nye, J. (2004). Soft Power: The Means to Success in World Politics, by Joseph S. Nye, Jr. NY: PublicAjfairs, (pp. 175) [in English].
  16. Soft power 30. Retrieved from https://softpower30.com/wp-content/uploads/2019/ 10/The-Soft-Power-30-Report-2019-1.pdf [in English].
  17. Bloom consulting country brand ranking. Retrieved from https://www.bloom-consulting.com/en/country-brand-ranking [in English].
  18. Global Presence Index. Retrieved from https://explora.globalpresence.realinstitutoelcano.org/ en/ranking/iepg/global/2019/2013/null/null/0 [in English].
  19. Brand Finance Nation Brands 2019. Retrieved from: https://brandirectory.com/rankings/ nation-brands/table [in English].
  20. US Chamber of Commerce, Made in China 2025: Global Ambitions Built on Local Protections Retrieved from https://www.uschamber.com/sites/default/files/final_made_in_china_2025_report_full.pdf [in English].
  21. Made in China 2025. Retrieved from https://isdp.eu/content/uploads/2018/06/Made-in-China-Backgrounder.pdf [in English].
  22. Soft power 30. Retrieved from: https://softpower30.com/wp-content/ uploads/2017/07/The-Soft-Power-30-Report-2017-Web-1.pdf [in English].
  23. Maiko, Ichihara (2018). Japan’s International Democracy Assistance as Soft Power: Neoclassical Realist Analysis. Oxon, UK [in English].
  24. Korolev, V., & Kudryavtseva S. (2014). Soft Power of Modern Japan: Practice and Developments. Іnternational Organisations Research Journal. (Vol. 9), 2, 190-208. Retrieved from https://iorj.hse.ru/en/2014-9-2/125048990.html [in English].
  25. Asger Røjle, Christensen (2011). Cool Japan, Soft Power. Global Asia, (Vol.6), 1 [in English].
  26. Jeksport Turcii za 10 mesjacev 2019 goda prevysil 28 milliardov dollarov [Turkey's exports exceeded $ 28 billion in 10 months of 2019]. Retrieved from https://profitrealestate.ru/news_single/Eksport_Turcii_za_10_mesiacev_prevysil_28_milliardov_dollarov [in Russian].
  27. Tourism Statistics. Retrieved from https://biruni.tuik.gov.tr/medas/ ?kn=68&locale=en[in English].
  28. National statistics of education 2018-2019. Retrieved from http://sgb.meb.gov.tr/ meb_iys_dosyalar/2019_09/30102730_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2018_2019.pdf [in English].
  29. Strategic plan for the development of education 2019-2023. Retrieved from http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/31105532_Milli_EYitim_BakanlYYY_2019-2023_Stratejik_PlanY__31.12.pdf [in English].
  30. Mavrina O. S. Stratehichne partnerstvo v zovnishnopolitychnii praktytsi Turechchyny [Strategic partnership in Turkey's foreign policy practice]. Retrieved from: file:///C:/Users/Professional/Downloads/Skhodoz_2012_59_8.pdf [in Ukrainian].