Бібліографічний опис згідно з ДСТУ 8302:2015
Мазаракі А., Бохан А. Економічна та екологічна дипломатія: стратегічний контекст розвитку.
Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2022. № 2. C. 4-15. Серія. Економічні науки.
https://doi.org/10.31617/3.2022(121)01
ПОВНИЙ ТЕКСТ
DOI: 10.31617/3.2022(121)01
УДК 330.341.1+504]:339.92=111 JELClassification: F01; F02; F29; F42 |
Мазаракі Анатолій, д. е. н., професор, в. о. ректора Державного торговельно-економічного університету вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна ORCID: 0000-0003-1817-0510 Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. |
Бохан Аліна, д. е. н., доцент, професор кафедри світової економіки Державного торговельно-економічного університету вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна ORCID: 0000-0002-6279-4374 Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. |
ЕКОНОМІЧНА ТА ЕКОЛОГІЧНА ДИПЛОМАТІЯ:
СТРАТЕГІЧНИЙ КОНТЕКСТ РОЗВИТКУ
Вступ. Важливим питанням є забезпечення активізації міжнародних економічних відносин в умовах глобалізації та посилення екологічних детермінантів. Використання механізмів, моделей та інструментів економічної та екологічної дипломатії, покращуватиме конкурентні позиції та імідж країн.
Проблема. Необхідно розвивати потенціал економічної та екологічної дипломатії як інтеграторів сфер політики, економіки й екологіії, ініціаторів функціонування платформ консолідації країн у вирішенні глобальних проблем.
Метою статті є визначення особливостей економічної та екологічної дипломатії в контексті стратегічних напрямів розвитку за умов глобалізації й посилення міжнародної конкуренції.
Методи. Методологічною базою дослідженняє загальнонаукові та спеціальні методи, комплексний аналіз.
Результати. Розглянуто актуальні питаннярозвитку економічної та екологічної дипломатії, напрями змін політики у міжнародних економічних відносинах, формування іміджу й конкурентних позицій. Розвиток національного економічного потенціалу країни на світовій арені залежить від нових форм дипломатії, механізмів захисту економіко-екологічних інтересів країн, розвитку міжнародного діалогу, торговельних переговорів, ділового співробітництва й активізації ділових ініціатив.
Висновки. Розвиток економічної та екологічної дипломатії України є прогресивним видомдіяльності, що орієнтовано на представлення і захист національних інтересів країни та сприяння експортерам на світових ринках.
Ключові слова: економічна та екологічна дипломатія, національний бренд, міжнародна конкуренція, «м’яка сила», економічна глобалізація.
REFERENCES
- The Sustainable Development Goals Report 2021. Retrieved from https://unstats.un.org/ sdgs/report/2021/The-Sustainable-Development-Goals-Report-2021.pdf [in English].
- Saner, R., & Yiu, L. (2003). International economic diplomacy: mutetions in post-modern times. Discussion papers in diplomacy. Netherlands Institute of international Relations Clingendael. Discussion Paper, 84, January 2003 [in English].
- Bayne, N., & Woolcock S.(2011). The new economic diplomacy. Decision making and negotiation in international economic relations. Farnham-Burlington. Ashgate [in English] https://doi.org/10.4324/9781315555195.
- Killian, P. M. E. (2021). Economic diplomacy as a subject and research agenda: practical, conceptual and methodological issue. Global Strategis. (Vol. 15), 1. Retrieved from https://e-journal.unair.ac.id/JGS/article/view/22769 [in English] https://doi.org/10.20473/jgs.15.1.2021.51-78.
- Dorsey,K.(2016).Environmental Diplomacy. Foreign relations and foreign policy, Environmental history. Oxford research encyclopedia of America. Apr. 2016 [in English].
- Tolba,M. K. (2008). Global environmental diplomacy: negotiating environmental agreements for the world. The MIT Press. (pp. 23-35) [in English].
- Nicolas, L., & Elie Kallab E. (2021). Effective Forms of Environmental Diplomacy. 1st Edition. Published June 11, by Routledge [in English] https://doi.org/10.4324/9781003033868.
- Kislov, D. (2015).Brendynh yak vyd derzhavnykh marketynhovykh komunikatsii [Branding as a Form of Public Marketing Communications]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: Practice and Experience, 1, 136-140 [in Ukrainian].
- Tsigankova, T., & Zavgorodnya, T. (2011).Hlobalnyi brend krainy u suchasnykh tekhnolohiiakh torhovelnoi marketynhovoi diialnosti [The Global Brand of the Country in Modern Technologies of Trade Marketing Activity]. Retrieved from http://iepjournal.com/journals/14-15/2011_2_Tsigankova.pdf [in Ukrainian].
- Polyshko, G. (2015). Svitovyi dosvid stvorennia natsionalnykh brendiv [World experience in creating national brands]. BiznesInform – BusinessInform, 11, 80-85 [in Ukrainian].
- Akker, D. (2011). «Creation of an Umbrella Nation Branding Strategy», Doctoral Dissertations. Retrieved from http://essay.utwente.nl [in English].
- Anholt, S. Nation (2009) «Branding»: Propaganda or Statecraft? Public Diplomacy, 2nd ed, (pp. 88-90). Retrieved from http://publicdiplomacymagazine.com [in English].
- Fan, Y. (2010).Branding the Nation: Towards A Better Understanding», Place Branding and Public Diplomacy, 6(2), 97-103. Retrieved from https://www.academia.edu [in English] https://doi.org/10.1057/pb.2010.16.
- Klyajn, N. (2016).Zminyuyet’sya vse. Kapitalizm proty klimatu [Everything changes. Climate capitalism]. per. z angl. D. Kozheduba. Kyiv: Nash format [in Ukrainian].
- Environmental Performance Index 2020. Global metrics for the environment: Ranking country performance on sustainability issues Retrieved from https://epi.yale.edu/epi-results/2020/component/epi [in English].
- Global Soft Power Index 2021.The world’s most comprehensive researc Retrieved from http://brand-finance-global-soft-power-index-2021.pdf [in English].
- G7 Ambassadors’ Support Group for Ukraine Priorities for 2022. Retrieved from https://kiew.diplo.de/blob/2509224/f2290f2d01ea6d5e112dbdf65df7fe40/g7-priorities-2022-data.pdf [in English].